فیلم پینوکیو 2022 pinocchio جدیدترین بازسازی لایو اکشن یک انیمیشن کلاسیک دیزنی است.جایی نگران کننده بین وفادار ماندن به ریشه های محبوب داستان و نوآوری برای مخاطبان مدرن و امروزی

خلاصه داستان فیلم پینوکیو 2022

پدر ژپتو (تام هنکس) هنرمند و نجار سالخورده منبت‌کار شیرین با حیوانات خانگی (گربه و ماهی) و ساخته‌هایش، از جمله عروسک چوبی که او آن را پینوکیو می‌نامد، تنها زندگی می‌کند.
یک شب قبل از اینکه بخوابد، آرزوی ستاره ای می کند.
یک پری آبی در نیمه شب ظاهر می شود و به پینوکیو  زندگی و صدا می دهد.
او جیرجیرک شاداب جیمینی کریکت را به عنوان وجدان و راهنمای او منصوب می کند.
به پینوکیو  فرصت دارد ثابت کند شایسته تبدیل شدن به یک پسر یا انسان واقعی است.

ژپتو او را به عنوان پسرش دوست دارد، اما در روزی که پسر را به مدرسه می فرستد.

پینوکیو توسط افراد نادرست با وعده های شهرت و ثروت وسوسه می شود و به عنوان یک بازیگر در یک نمایش عروسکی مسافرتی زندانی می شود.
داستان پینوکیو از گذشته تا امروز
آنچه والدین بهتر است بدانند:
والدین باید بدانند که این اقتباس کمی شدیدتر از انیمیشن کلاسیک است (لحظات نسبتا تاریکی دارد). پینوکیو دزدیده می‌شود، زندانی می‌شود، تقریبا به الاغ تبدیل شده و توسط هیولای دریایی (نهنگ) بلعیده می‌شود. به نظر می رسد که یک شخصیت محبوب در یک سکانس می میرد و شخصیت های دیگر به اطراف پرتاب می شوند، تهدید می شوند، به سرشان ضربه می زنند، دستگیر می شوند و زندانی می شوند، به آتش کشیده می شوند، مسخره می شوند، توسط هیولای دریایی تعقیب می شوند. برخی از موقعیت ها، شخصیت های شیطانی و رفتار بد می تواند برای بینندگان کوچکتر یا حساس تر ناراحت کننده باشد، به خصوص در جزيره شادی اما پیام های فیلم واضح هستند: پینوکیو باید بیاموزد که از وجدان خود پیروی کند، درست را از نادرست تشخیص دهد، در برابر وسوسه مقاومت کند و خود را شجاع و صادق نشان دهد. طعنه‌ها و کلمات زشت هم در فیلم وجود دارد مانند “احمق”، “بازنده”، “نفهم”، “خر”، “جهنم”، “چرند” و “کثافت” …

فیلم پینوکیو و پدر ژپتو 2022

فیلم پینوکیو 2022 خوب است؟

بازگویی افسانه کلاسیک دارای ترکیبی چشمگیر از انیمیشن CGI و بازیگران زنده و تنظیمات است، اما محصول نهایی کمی به هم ریخته است.
مانند بسیاری از نسخه‌های قدیمی این بازگویی پینوکیو در جاهایی تاریک به نظر می رسد و به طور بالقوه می تواند کودکان کوچکتر را بترساند.
در کل داستان جذابی ست که با جلوه های ویژه و تصویربرداری مدرن‌تر ظاهر امروزی به خود گرفته است.

پرسشی از فرزندان درباره فیلم پینوکیو 2022

خانواده‌ها می توانند در مورد درس‌هایی که پینوکیو در مورد پیروی از وجدان خود می آموزد صحبت کنند.
در ابتدا کجا اشتباه کرد؟ چه چیزی نگرش و عزم او را تغییر می دهد؟
چگونه خویشتن‌داری باعث می شود پینوکیو کار درست را یاد بگیرد؟
آیا تا به حال موقعیتی را تجربه کرده اید که وسوسه شوید کاری را انجام دهید که می دانید اشتباه است؟ چگونه آن را مدیریت کردی؟